Telefon
E-mail

Deprecated: str_contains(): Passing null to parameter #1 ($haystack) of type string is deprecated in /home/mtdevsites/web/infojog.mezeitamasdev.hu/public_html/wp-includes/shortcodes.php on line 246

Deprecated: str_contains(): Passing null to parameter #1 ($haystack) of type string is deprecated in /home/mtdevsites/web/infojog.mezeitamasdev.hu/public_html/wp-includes/shortcodes.php on line 246

Deprecated: Creation of dynamic property OMAPI_Elementor_Widget::$base is deprecated in /home/mtdevsites/web/infojog.mezeitamasdev.hu/public_html/wp-content/plugins/optinmonster/OMAPI/Elementor/Widget.php on line 41

Brandépítési tevékenység

Ha egy cég figyelmet fordít a marketingre, előbb, vagy utóbb marketing tanácsadási és brandépítési tevékenységgel is találkozni fog.

Ha érdekel a brandépítés rengeteg információ található az interneten, hogy mennyira aktuális a téma, mutatja az is, hogy Brandépítős műsor fut egy kereskedelmi televízióban.

Ez a cikk arról szól, hogy mire kell figyelnünk, amikor brandépítési szerződést kötünk.

Milyen szolgáltatásokról beszélünk?

A brandépítéssel kapcsolatban Irodánk széles skálán mozgó szolgáltatásokkal találkozott.

Ezek a szolgáltatások lehetnek (a teljesség igénye nélkül):

  1. tanfolyam, ami megtanítanak brandet építeni,
  2. brandépítési tanácsadás, ami már konkrétan neked segít az építkezésben,
  3. brand kialakításra irányuló szolgáltatás, ahol grafikai munkákat, tervezést és gyártást, szövegírást, szöveg lektorlást is vállal a másik fél
  4. brand kezelési szolgáltatás, ami a kialakított brand napi karbantartását, klasszikus marketing tevékenységet jelenti, ideértve a közösségi oldalak kezelését, marketing kampányok, megjelenések szervezését, stb., hirdetési fiók kezelését és beállítását

Ahogy látjuk, a klasszikus marketing tevékenység is ide sorolható, mégis más a brandépítés.

Minden mozzanat csak a nagy egész része, meglátásunk szerint a brandépítés célja az adott vállalkozás, vagy termék üzleti és társadalmi megítélésének pozitív irányú befolyásolása. Nem is feltétlenül cél a bevétel növekedés, a célunk például lehet egyszerűen a cégünk megítélésének pozitív befolyásolása, ismertetése.

A klasszikus marketing célja a termék eladásához kapcsolódó tevékenység, a brandépítés inkább a céget, vagy személyt veszi alapul.

Ehhez két példát is hoznánk:

Ha üzleti oldalról nézzük, azért fejlesztünk logót, hogy:

  1. megnyerjük az ügyfeleket,
  2. üzenjünk neki valamit,
  3. megkülönböztessük magunkat a piac többi szereplőjétől,
  4. védjük magunkat a konkurenciától,
  5. ezáltal jobb üzleti eredményeket érjünk el.

Önmagában a logó egy eredménytermék, de a tényleges cél jóval több.

De láttunk már példát arra is, hogy a hirdető azt szerette volna csak hogy megismerjék a nevét. Például, adott egy félreeső helyen működő, de robotikával komoly szinten foglalkozó cég, aki azért nem tud munkavállalót felvenni, mert sem a működési helyét, sem őt magát nem ismerik az emberek. Neki az a célja, hogy felhelyezze magát a térképre, ezzel javítva munkaerő felvételi képességét. Végső soron ez a termékei minőségét javítja, ami kihatással van a bevételekre is, de nem az eladás a célja a brandépítésnek.

Jogilag is így tudjuk megfogni a szolgáltatások lényegét, a szolgáltatásnak van egy tárgya, de a tárgy nem egyenlő a céllal.

Milyen típusú szerződés kell ehhez?

Tapasztalatunk szerint a branding szolgáltatások tipikusan gondossági (megbízási jellegű) típusú tevékenységek.

Ez azt jelenti, hogy a másik fél csak arra vállal (és tud vállalni) kötelezettséget, hogy legjobb szakmai tudásának megfelelően látja el a feladatát és építi a brandet, vagy segít nekünk ebben.

Azaz a másik fél legjobb szakmai tudása szerint:

  1. átadja nekünk azt a tudást, amivel rendelkezik a brandépítéssel kapcsolatban, hogy mi is el tudjuk kezdeni a saját brandünk építését (oktatási szolgáltatások és tanácsadások esetén),
  2. megtervezi számunka a brandünk elemeit, logót, dizájnt, stb (tervezési szolgáltatás), vagy
  3. ellátja a fenntartási feladatokat (pl.: kezeli a Facebook oldalunkat, ha adunk számára tartalmat).

A tervezési szolgáltatásban viszont már megjelennek a vállalkozási szerződés elemei is, mivel konkrét kézzelfogható eredménytermékeket is kapunk, de ennél több itt sem érhető tetten az eredménykötelmekből (vállalkozási típusú szerződésekből).

Mit kérhetek számon egy brandépítési szerződésben?

A lényeg, hogy ha brandépítési szerződést olvasunk/írunk/kötünk, akkor ne számítsunk arra, hogy a brand építkezésünk során a velünk szerződő személyek tudnak és akarnak felelősséget vállalni arra, hogy:

  1. elérjük a kívánt társadalmi és üzleti megítélést,
  2. vagy azt a megítélést érjük el végül, amit szerettük volna,
  3. ha náluk költjük el a pénzt, akkor a tevékenységük hatására ok-okozati összefüggésben növekedeni fog a bevételünk, változni fog a megítélésünk.

A szolgáltatók eszközöket adhatnak a kezünkbe, amelyek alkalmasak lehetnek a céljaink elérésére.

De ez nem ugyanaz, mint azt vállalni, hogy ha igénybe vesszük a szolgáltatást, akkor a forgalmunk növekedni fog.

Persze támaszthatunk ilyen elvárást is, de kétséges, hogy a szolgáltató ezt tudja-e vállalni, ténylegesen lesz-e ráhatása.

Másik oldalról elég nehéz bizonyítani, hogy az elvárt számok a szolgáltató hibás teljesítése, vagy külső körülmények miatt nem valósultak meg, így ezt a részét nem erőltetnénk a szerződésben.

Mire figyeljünk a brandépítési szerződésnél?

A lényeg a pontos és tiszta fogalmazás:

  1. fogalmazzuk meg elvárásainkat,
  2. definiáljuk a feladatokat,
  3. legyen határidő,
  4. ha szeretnénk, akkor tegyünk be a szerződésbe ellenőrzési mechanizmusokat, hogy bele tudjunk nyúlni a kötelezettségekbe az eredmények láttán,
  5. legyen egyértelműen meghatározott a hirdetési budget, az, hogy hol lehet elkölteni, ha hirdetésben is segít a megbízott.

Ha szükséged lenne segítségre keress minket bizalommal.

Szerző: dr. Németh Ádám

2020.10.11.

További informatikai joggal kapcsolatos szolgátlatásaink

Szerzői joggal kapcsolatos szerződések készítése

Vállaljuk szoftver fejlesztési, support, alvállalkozói és licencia szerződések készítését fejlesztőknek és megrendelőknek is, figyelve mind a két fél érdekeire.

Tanácsadás szerzői jogi kérdésekkel kapcsolatban

Segítünk valamennyi szerzői jogi kérdésére és a fejlesztéssel kapcsolatos más jogi kérdéseire is a választ megtalálni, telefonon, email-en és konzultáció keretében is.

forráskód letét

Banki széfben biztosítunk forráskód letétet, ha az üzletmenet folytonosság miatt szükséges.

védjegybejelentés

Segítünk cége védjegyének bejelentésében, kutatással, és a bejelentés intézésével.

Lépj velünk kapcsolatba!

Az ajánlatot kérek gomb megnyomásával hozzájárulok az itt megadott adataimnak az adatkezelési tájékoztató szerinti kezeléséhez.

Köszönjük, hogy megtisztel minket bizalmával

További cikkeink


Deprecated: strpos(): Passing null to parameter #1 ($haystack) of type string is deprecated in /home/mtdevsites/web/infojog.mezeitamasdev.hu/public_html/wp-content/themes/betheme/footer.php on line 14

Deprecated: str_contains(): Passing null to parameter #1 ($haystack) of type string is deprecated in /home/mtdevsites/web/infojog.mezeitamasdev.hu/public_html/wp-includes/shortcodes.php on line 246

Deprecated: str_contains(): Passing null to parameter #1 ($haystack) of type string is deprecated in /home/mtdevsites/web/infojog.mezeitamasdev.hu/public_html/wp-includes/shortcodes.php on line 246